Webinarium #05 :: Zaawansowane funkcje Solar.web

Webinarium #05 :: Zaawansowane funkcje Solar.web

Treść:

  • Różnice między Solar.Web a Solar.Web Premium
  • Jak uzyskać wersję Premium?
  • Co daje podłączenie Fronius Smart Meter?
  • Zakładka „Analiza”
  • Zakładka „Ustawienia”
  • Zdalna aktualizacja oprogramowania: Datamanager’a i falowników

Wymagania:

  • Podstawowa umiejętność obsługi przeglądarki internetowej

Link do nagrania webinarium:

GoToMeeting https://attendee.gotowebinar.com/recording/2830761239434333697

Link do prezentacji w formie PDF:

6 odpowiedź do “Webinarium #05 :: Zaawansowane funkcje Solar.web”

    1. Najnowsza akytualizacja Datamanagera umożliwia automatyczną synchronizację czasu i daty Datamanagera, co jest niezbędne do prawidłowego logowania danych archiwalnych na serwerze.
      Aktywacji tej funkcji dokonuje się w interfejsie webowym karty Datamanagera, jak na rysunku poniżej.

      Automatyczna synchronizacja czasu

  1. Czyli jak rozumiem instalacje u klienta aktywujemy na swoim [koncie] Solar.web i przydzielamy uprawnienia: sobie – nadzorcy, jemu – np. gość.
    I jak klient zaloguje się na swoim [koncie] Solar.web, może dodać tę instalację?

    1. Taka konfiguracja ma jak najbardziej sens. Jeśli instalator aktywuje Datamanager’a na swoim koncie Solar.web, to ma status „Właściciel” i może zapraszać zarówno „Nadzorców” oraz „Gości”.
      WAŻNE: przed zaproszeniem kogokolwiek, ta osoba musi zarejestrować i aktywować swoje konto na Solar.Web. Po takiej rejestracji, loginem jest adres e-mail i ten własnie adres (login) podajemy w zakładce „Uprawnienia”.
      Zaproszenie powoduje, że dana instalacja będzie automatycznie widoczna u zaproszonej osoby – nic nie trzeba konfigurować.

      Zarządzanie dostępem

  2. W jaki sposób stać się właścicielem? W obecnej chwili mam uprawnienia jako gość, ale jestem pełnym prywatnym właścicielem mojej instalacji, a instalator który dodał ją do swojego konta już nie istnieje i nie ma z nim żadnego kontaktu. Czy mogę wyrejestrować mój falownik i zarejestrować go ponownie na moim koncie z pełnymi uprawnieniami ?

    1. Witam Pana,

      generalnie sprawa zmiany i/lub przydzielenia uprawnień jest – z wielu względów – dość delikatna. Choć technicznie jest to możliwe, nie możemy zmieniać uprawnień każdemu, kto o to poprosi, ponieważ mogłoby to prowadzić do niepotrzebnego zamieszania i nadużyć.
      W wyjątkowej sytuacji, jak ta opisana przez Pana:
      – jest Pan fizycznym właścicielem zakupionej instalacji,
      – instalator nie prowadzi już działalności i nie ma z nim kontaktu
      możemy dokonać odpowiednich zmian w Solar.Web pod warunkiem udowodnienia posiadania pełnych praw do instalacji.

      Dlatego przez stronę dedykowaną do kontaktu: https://www.fiff.pl/kontakt/ proszę wysłać jako “Pytanie techniczne”:
      1. skan dokumentu potwierdzającego nabycie instalacji (np. faktura). Kwoty na dokumencie mogą być zasłonięte/zamazane.
      2. nazwę instalacji na Solar.Web
      3. login na portalu Solar.Web, do którego ma zostać przypisana instalacja.

      Swoją drogą, niech “znikający” instalator bez możliwości kontaktu będzie przestrogą dla innych inwestorów, aby nie wybierać firmy instalacyjnej zbyt pochopnie!

      Serdecznie pozdrawiamy,
      Wsparcie Techniczne Fronius Polska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: