Forum

Forum

Forum służy do wymiany pomysłów, uwag, spostrzeżeń, rozwiązań…
Zapraszamy do aktywnego udziału!

Musisz się zalogować jeżeli chcesz umieszczać wpisy i zakładać tematy.

Kod #996 - brak połączenia z internetem?

Witam, poniżej błąd. Proszę o informację co należy zrobić.

Dzień dobry,
w Twojej instalacji „xxxxxxxxxxxxxxx” zostały wyświetlone następujące komunikaty serwisowe:

Data Nazwa urządzenia Kod stanu Opis
01.05.2018 01:05:18 Solar.web Service 996 Communication error between inverter and Solar.Web
Pozdrawiam,
K.
Szanowny Panie K.,

Komunikat 996 świadczy o braku połączenia Datamanagera z portalem Solar.Web. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka, w szczególności:

 
1. falownik został wyłączony po stronie DC i AC.
Prosimy o sprawdzenie czy falownik działa poprawnie. W przypadku jego wyłączenia - należy załączyć go ponownie. W przypadku mało prawdopodobnej sytuacji uszkodzenia: prosimy o zgłoszenie sprawy serwisowej.
2. karta Datamanagera została przełączona w tryb "slave"
Tryb "slave" można rozpoznać po braku świecenia czterech diod LED na karcie Datamanager. Jeżeli uprzednio karta służyła do komunikacji falowników z platformą Solar.Web (prosimy się upewnić, że w instalacji nie ma innych, aktywnych kart Datamanager), prosimy o przełączenie karty w tryb "master".
3. brak połączenia Ethernet i/lub WiFi pomiędzy kartą Datamanager'a a routerem
Prosimy o sprawdzenie stanu diod na karcie Datamanager (pomocy artykuł: http://www.fiff.pl/co-sygnalizuja-diody-led-na-karcie-datamanager-2-0/)
W przypadku, gdy dioda oznaczona symbolem WiFi nie świeci się na zielono, świadczy to o braku połączenia pomiędzy Datamanagerem a routerem. Prosimy upewnić się, że nie został zmieniony router lub hasło zabezpieczające sieć WiFi.
4. brak połączenia pomiędzy routerem a Internetem
W przypadku braku komunikacji pomiędzy Datamanagerem a portalem Solar.Web, należy sprawdzić również poprawność konfiguracji karty Datamanager'a i punktu dostępowego (przykładowo: routera WiFi), a następnie: pomiędzy routerem a Internetem.
Pomocne w tej diagnostyce będzie narzędzie Datalogger Finder (http://www.fiff.pl/10-narzedzi-przydatnych-instalatorom-pv/), który odnajdzie Datamanager w lokalnej sieci. Oczywiście komputer, na którym będzie uruchomiony Datalogger Finder również musi być przyłączony do tego samego urządzenia dostępowego.  Po wejściu na stronę www Datamanagera możliwe jest skorzystanie z diagnostycznych narzędzi sieciowych:
Diagnostyka sieci
"Diagnostyka sieci" to narzędzia takie jak ping czy tracert, które są uruchamiane z poziomu Datamanager'a (nie z poziomu komputera, na którym jest otwarta przeglądarka!), dlatego dają możliwość sprawdzenia poprawności konfiguracji Datamanagera względem routera.
Poniżej przedstawiamy prawidłowe wykonanie komendy ping:
Diagnostyka sieci - ping
Podpowiedź: W przypadku problemów z komendą ping solarweb.fronius.com warto sprawdzić połączenie do serwera DNS firmy google, wpisując w pole Host: 8.8.8.8   Jeżeli polecenie ping 8.8.8.8 wykaże poprawność połączenia, będzie to świadczyło o nieprawidłowej konfiguracji adresu DNS: albo statycznie, albo w usłudze DHCP routera.
5. tymczasowo wyłączony portal Solar.Web (np. prace konserwacyjne) 
Co jakiś czas prowadzone są prace na portalu Solar.Web, który wymaga tymczasowego wyłączenia serwerów. Taki stan rzeczy trwa maksymalnie kilka godzin, a wszystkie dane dotyczące np. produkcji energii będą bezpiecznie dosłane po zakończeniu prac.
Z poważaniem,
WSPARCIE TECHNICZNE FRONIUS POLSKA